Pàgines

divendres, 28 de febrer del 2025

Lectures còmic: Usagi Yojimbo Saga Libro 8

Títol original: The Usagi Yojimbo Saga Book 8
Autor: Stan Sakai
Traducció de: Nacho Bentz
Col·lecció: Independientes USA
Publicat per: Planeta Cómic, gener de 2025
Format
: Rústic amb solapes - 576 pàgines - 16,8 x 25,7 cm - B/N i color
Preu: 50 €







A aquest passat gener, Planeta Cómic va posar a la venda el vuitè volum integral d'Usagi Yojimbo Saga. El setè va sortir el febrer de 2024.

Aquest integral recopila dels números 139 a 158 dels comic-books d'Usagi Yojimbo Volume Three de Dark Horse, més les històries El artista i Buntori d'Usagi Yojimbo Color Special #5 i la història extra Sunkanku. Dit d'una altra manera, aquest vuitè integral inclou els volums recopilatoris números 29, 30 i 31, els respectius Doscientos Jizo (Two hundred jizo), Ladrones y espías (Thieves and spies) i El mural infernal (The hell screen).

En el primer volum, Doscientos Jizo, comencem amb una història de dos capítols, Asesinato a la posada, on l'Usagi i l'inspector Ishida s'uneixen per resoldre un doble assassinat que té lloc a una posada, seguim amb Doscientos Jizo, on l'Usagi ajudarà un poble a fer front uns bandolers, història lligada a l'anterior; continuem amb Repartidores de hielo, on el conill ronin ajudarà un clan aliat a protegir el seu honor, tot ajudant-los a transportar un fragment de gel fins al seu destí,  i acabarem amb Shoyu, una història de dues parts, on descobrirem que el món de l'elaboració de la salsa de soja, amb rivalitats mortals entre elaboradors.

El segon volum inclòs, Ladrones y espías, com amb la història que dóna nom al volum, La ladrona i la kunoichi, on l'Usagi unirà forces amb una lladre i una ninja per frustrar un comerç de ginseng al mercat negre. La lladre és la Kitsune, acompanyada de la Kiyoko, i la ninja és la Chizu, ara repudiada pel seu clan ninja Neko (gat). Seguim amb El espadachín manco, on l'Usagi coneixerà justament un espadatxí que li falta una mà, i en coneixerem la història. Continuarem amb La montaña distante, on el nostre conill es veurà involucrat en la protecció d'una peculiar pedra, coneixent en Yamaguchi Kiyosai. Seguirem amb La muerte de un maestro del té, on l'Usagi s'enfrontarà a un diplomàtic europeu amb unes exigències ben mortals, i acabarem amb La novia, on el conill guardaespatlles haurà d'acompanyar acompanya una futura núvia cap a la ciutat del seu promès, descobrint una trama d'assassinat matrimonial, amb els assassins Koroshi implicats.

El tercer volum inclòs, El mural infernal, comencem amb El rio creciente, on l'Usagi ajudarà un poblat a protegir-se de la crescuda d'un riu, i que uns fets que hi tenen lloc, es resoldran a Kyûri, on l'Usagi haurà de treballar amb una kappa per fer front a un altre de molt violent i conflictiu. Seguim a Kazehime, on el nostre protagonista tindrà una trobada molt especial amb una ninja Komori (Ratpenat) i retrobant-se amb en Yamaguchi Kyosai. A la història de tres parts, El secreto del mural infernal, l'Usagi es retrobarà amb l'inspector Ishida enmig d'una investigació criminal, amb un temple i una pintura infernal com a rerefons. I acabem amb El sino de los ancianos, una història molt emotiva sobre la vellesa en temps de fam.

Tot segut tenim els dos capítols a tot color. A El artista, el conill acompanyarà un jove artista que està en perill, i a Buntori, reviurà una antiga batalla del passat. A més, a l'apartat de materials extres hi tenim la història Sukanku, que té relació amb la visita que va fer Stan Sakai al Saló del Còmic de Granada de 2006, acompanyat del valencià Sergio Aragonés.

Aquest vuitè volum integral està estructurat com els altres volums integrals d'Usagi Yojimbo Saga. Per començar, tenim una pàgina presentant-nos els personatges principals. Tot seguit ja venen els diversos capítols separats segons el volum on originalment van ser inclosos, incloent-hi també les introduccions dels tres volums originals (Guy Davis, Naomi Hirara i Cullen Bunn). Al final del volum integral, com a material extra, però alhora important, tenim un conjunt de notes de l'Stan Sakai, sobre els aspectes i conceptes japonesos que apareixen al llarg del llibre, amb una especial menció al tema de les pluges quelcom que apareix sovint, sigui per la presència o per l'absència d'aquesta. Seguidament, hi ha les portades en color tant dels números individuals com dels tres volums i del Color Special #5. Els colors són d'en Tom Luth, excepte per aquelles pintades pel mateix Sakai. A més, hi ha les contraportades dels números 155, 156 i 157, d'Stan Sakai i Julie Fujii Sakai. A continuació tenim altres materials com: dues entrevistes humorístiques de l'Stan amb l'Usagi, una historieta amb l'Stan Sakai i en Sergio Aragonés a Granda amb la corresponent historieta Sukanku,i per acabar una il·lustració de Mark Morse i Zack Davisson, que va aparèixer a la contraportada del número 158 el 2016. A la solapa posterior s'hi mostren les portades dels volums integrals anteriors publicats: els dos de l'etapa Fantagraphics, i els volums 1 a 7 d'Usagi Yojimbo Saga

Havent sortit de manera anual els darrers volums integrals, podem esperar que el novè i darrer volum d'Usagi Yojimbo Saga (Dark Horse Comics) sortirà de cara l'any vinent. Aquest darrer volum integral recopila els volums 32 i 33 originals, més tots els entrecreuaments amb les Tortugues Ninja. A partir d'aquí, Usagi Yojimbo va començar a publicar-se a IDW Publishing a partir del juny de 2019, nova etapa de la qual Planeta ja ha publicat els quatre primers volums, dels cinc que de moment hi ha. A més també hi ha el volum integral The Usagi Yojimbo Saga: Legends, que recopila Senso, Yokai i Space Usagi.

The Usagi Yojimbo Saga Book 9, Dark Horse Comics, abril de 2021

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada