dimarts, 9 d’abril del 2019

Crònica del 37 Comic Barcelona 2a part: Dissabte tarda

Continuem amb la Crònica del 37 Comic Barcelona amb el dissabte a la tarda, quan acabaria de visitar el Saló, faria les darreres compres i vaig obtenir el gruix de les dedicatòries.  

Ja amb la panxa plena vam passar a l'ala dreta del Palau 2 on hi havia l'espai Comic Kids, creat l'any passat, el Comic Experience, un espai de creació de còmics, i també altres exposicions: Spirou 4rights, els articles de la declaració dels Drets Humans dibuixats a la revista Spirou,  el VIII Concurs Escolar de Còmic de Barcelona, Lucky Luke versió 2.0: La diligència, una versió del dit àlbum on cada pàgina és d'un dibuixant diferent, els 20 anys del Concurs de Còmic de Nou Barris de Barcelona i la Beca Carnet Jove Connecta't al Còmic del 2018.




A partir d'aquí ja vam passar a la part posterior del Palau 2, on sempre acostumen a haver-hi les grans editorials com ECC, Norma, Penguin Random House, Panini i Planeta, també hi eren presents els estands de Món Còmic de El Corte Inglès i l'FNAC, l'estand de Selecta Vision i el del Departament d'Educació, Cultura i Esport del Govern d'Aragó, i enguany també hi havia la Zona Nintendo


Aquí vaig continuar amb les tres darreres compres. Primer a l'estand de Planeta Cómic vaig comprar The Ghost in The Shell 1.5 Human Error Processer. Tot seguit a l'estand de Panini Comics vaig comprar La culpa va ser del gat, de la Patricia Herreruela, sent l'obra guanyadora de la Beca Carnet Jove Connecta't al Còmic de 2018. Una estona més tard, l'autora seria l'estand dedicant. Així que hi tornaria. I la darrera compra la vaig fer a l'estand de Penguin Random House que fou Mortadel·lo i Filemó: Da Vinci, el Pintamona... Lisa, publicat pel segell Bruguera.


Fetes les compres, va tocar el torn de la resta de les dedicatòries, com que alguna requeriria alguna mica de temps i cua, vaig acomiadar-me de Pau.

La segona dedicatòria del saló fou la de la Patricia Herreruela, que firmava Panini a les 4 de la tarda.  


Les següents van tocar a l'estand de Norma Editorial amb les dedicatòries d'en Denis Lapière i en Ricard Efa, autors de Sola. En Ricard va em comentar que tot i ser ell la parella de la néta de la Lola, la protagonista de l'obra, va preferir un guionista allunyat del context personal per alterar el mínim la història. Una persona aliena seria més neutral que una persona propera. Aquí va tocar fer cua, i on calia prèviament agafar número.  



Just acabar aquí, quasi s'havien fet les 6, hora que l'Oriol Malet firmaria a l'estand de l'FNAC. Esperant no gaire, va arribar i em va dedicar Mandela i el general.  Amb ell breument vam conversar com encara avui en dia, era complicat publicar còmic en català, i que en alguns casos, editorials i autors han de fer esforços de tota mena, per tal això sigui possible. S'ha d'agrair doncs que hi hagi aquest compromís per publicar en català. 


I afortunadament per a mi, també a l'FNAC hi firmaven en Jordi de Miguel l'Andrea Lucio, autors de l'adaptació gràfica d'Homenatge per Catalunya d'en George Orwell, novetat de Rosa dels vents, segell de Penguin Random House. Així que ells em van fer les darreres dedicatòries del Saló. Amb en Jordi també vaig conversar breument sobre la publicació de còmic en català.


Abans he dit afortunadament, ja que no sortien a la llista de signatures de l'FNAC, i jo els tenia previstos per les 7 de la tarda a l'estand de Penguin Random House, pel que vaig acabar la feina abans del previst. I em va anar bé, ja que passades les 7, ja era dins del tren de tornada a casa.

Així doncs amb el Saló del Còmic completat (tot i el canvi de nom, el concepte "Saló del Còmic" el farem anar durant temps), abans de visitar la pròxima edició del certament, el 38 Còmic Barcelona, de moment sense dates, tocarà visitar el XXV Saló del Manga de Barcelona, el qual se celebrarà de 31 d'octubre al 3 de novembre de 2019, de moment sense canvi de nom i mantenint els 4 dies.