dimarts, 3 d’abril del 2018

Tot "Orn" en català publicat en paper. Per fi!

Fa anys i panys que tenia en ment col·leccionar els còmics en català d'Orn d'en Quim Bou. D'aquesta obra protagonitzada pel seu gos antropomòrfic, per una banda hi ha Dues Espases, publicat en un integral recopilatori per Maqui Edicions l'any 2006, i per l'altra banda Història Universal formada per 5 volums (de 10 projectats), que es van publicar del 2007 al 2011, per part de Dolmen Editorial.

L'objectiu era comprar els volums d'Història Universal,  però el primer volum en català era impossible trobar-lo, el que va donar a lloc que anés endarrerint la seva compra fins que el trobés. Pere altra banda si mai trobava l'integral de Dues Espases, el compraria, però també era complicat de trobar. 

També mencionar que l'Orn també té una versió infantil, l'Ornis, el qual les seves aventures es publiquen a la revista Cavall Fort. 

En registrar-me a Whakoom, vaig provar sort amb els còmics d'Orn, en especial el primer volum, i afortunadament el vaig trobar en una llibreria basca, Joker Comics, on hi deia que el venien. M'hi vaig posar en contacte, i sí, el maig de 2016 ja el tenia a casa. A partir d'aquí tocaria els quatre volums restants. I aquí va començar una nova aventura, la meva llibreria de referència, Aqualata, van trobar els volums 3, 4 i 5, els quals vaig comprar, però no  pas el volum 2. Això fora el juny de 2016. 

Tot buscant el volum 2 per la xarxa, vaig anar a parar a Todo Colección, i allà vaig posar l'alarma per si mai algú el posava a la venta. Sí que hi vaig trobar l'Integral de Dues Espases, això l'octubre del mateix any. El volum 2 d'Història Universal continuava sense aparèixer.

El Saló del Còmic de l'any passat vaig fer una ullada per si el veia en alguna expositor de segona mà, però res. I el temps ha anat passant, fins que ara per Setmana Santa, l'alarma de Todo Colección va sonar, algú el venia, per fi l'havia trobat, i esperava poder-lo comprar, i a bon preu. I així ha estat, després d'uns quants missatges amb el venedor, de les Balears per cert, justament com Dolmen, avui dia 3 de d'abril de 2018, m'ha arribat. Quina il·lusió, objectiu completat!!!!

Orn Integral Dues Espases (Maqui Edicions, 2006) i Orn, Història Universal volums: 1. Herdez (Dolmen, 2008), 2. L'Illa Formiga (Dolmen, 2008), 3. Berserker (Dolmen, 2009), 4. En la batalla (Dolmen, 2010) i Vilanova (Dolmen, 2011)

Per acabar, a principis del 2017, en Quim Bou va llançar una aplicació per IPad, l'Orn·is comic, on s'hi poden trobar diferents històries de l'Ornis i ara per ara els volums 1 a 7 de d'Història Universal d'Orn, sent els volums 6 i 7 inèdits en paper. Així doncs, en el meu cas hauré d'esperar o bé que es publiquin a paper o bé que es faci versió Android de l'aplicació. De moment però tinc una llarga temporada de lectura amb Orn Integral Dues Espases i els primers 5 volums de Orn, Història Universal.