La Xaxa Sikarra desenvolupa una jornada per a promoure la presència de la Segarra a internet i per definir estratègies de gestió de les xarxes socials i les webs
El passat dissabte 25 d’abril, l’Hostal Jaumet, de Torà, va acollir la primera trobada “la Segarra a les xarxes”, promoguda pel Fòrum l’Espitllera i organitzada des de la Xarxa Sikarra. Mig centenar d’assistents, provinents de diferents localitats de la Segarra, entre els quals no faltaven arribats de l’Alta Segarra (Calaf) i la Baixa Segarra (Santa Coloma de Queralt), varen participar activament a la jornada i les taules de treball.
L’acte va començar amb una xerrada magistral per part de Josep M. Ganyet,
enginyer informàtic i expert en comunicació a les xarxes, que va
exposar la conveniència de potenciar les xarxes socials com a instrument
de comunicació entre persones, no entre masses. Així, en la seva
exposició, va defensar la creació d’una marca amb personalitat, que
esdevingui memorable, i que estableixi una clara connexió entre el món
virtual i el físic. L’estratègia ha de partir d’un relat i ha de tenir
un objectiu clar i definit en el temps, objectiu que no és la simple
presència, sinó la consecució d’un resultat. Alhora, convé seguir de
prop l’evolució del camí cap a l’objectiu, revisant-ne contínuament
l’estatus i emprar tècniques d’agraïment continu i urgències en el temps
per a incentivar la participació d’aquells que interactuen amb la
consecució de l’objectiu. Per a descriure la seva xerrada, va prendre
com a referència el projecte One Million Giraffes, desenvolupat a Noruega l’any 2009.
A continuació, els assistents es van organitzar en quatre taules de
treball, distribuïdes en funció dels camps de treball a internet: webs i
blogs (coordinada per Ramon Sunyer), instagram (coordinada per Xavier
Sunyer), twitter (coordinada per David Garcia) i facebook (coordinada
per Miquel Parramon). Entre d’altres, hi eren presents els responsables
dels llocs web de SomSegarra, APACT Torà, Sikarra Nostra, Lo Cercacurts, Territoris.cat o Lo Carranquer, i dels blogs Tribus de la Segarra, Giliet de Florejacs, La Font de Biscarri o Planeta Sigarra.
Cadascun dels responsables de les meses emetran les seves conclusions,
que es publicaran en forma de document de treball. Una de les primeres
propostes que seran desenvolupades serà la creació d’un grup d’ #igers
(usuaris d’Instagram) que tingui la Segarra com a referent, així com la
potenciació del hashtag (etiqueta) #segarrejant.
La jornada va acabar amb un dinar al mateix Hostal.
La jornada va acabar amb un dinar al mateix Hostal.
Font: Som Segarra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada