dimecres, 20 d’abril del 2011

Crònica del 29è Saló del Còmic: 2a part

Després del matí tocava fer un mos, així que vaig sortir al carrer, vaig seure a un banc i mossegada a l’entrepà. Després vaig fer quelcom que no havia fet durant els 7 anys que he passat a Barcelona, pujar les escales de Montjuïc fins a dalt a el MNAC. Contemplant les 4 noves Columnes, la Font Màgica i ja a dalt de tot la increïble panoràmica de Barcelona entre Montjuïc i Collserola. Déu n’hi do quina vista. Aquesta mini ruta turística me la vaig agafar amb calma.


Ja es va anar fent l’hora i va tocar anar baixant cap al Saló. Un cop a dins amb en Nightwing80 ens varem torbar a l’exposició de Tarzan. Després de mirar-la varem decidir anar a esperar un autor de còmic el qual els dos coneixem, i tinc el plaer de comentar al seu bloc “de perdició (XD)”, estic parlant de l’Aleix Saló, autor dels Fills del 80 i del nou Españistán. Després de trobar-lo varem anar a fer una cerveseta. Ben apalancats i xerrant pels descosits, van aparèixer l’Àlex S. Roca (El Tentacle) i un amic seu, els quals vaig conèixer llavors. L’Aleix, també conegut per /Aleiks/ (versió españistanola) i /Aleksis/ (a no sé quina perruqueria), ens va firmar, dedicar els nostres exemplars de les seves obres. En el meu cas per fi tinc els Fills dels 80 dedicat com Dende mana.


Recordo que l’any passat no el portava i em va fer una dedicatòria en un tros de paper. I després doncs l’Españistán, que segons va dir tinc la primícia de que era la primera dedicatòria que feia en un Españistán. Visca!!!! Gràcies Aleix!!!!


Després de firmar l’exemplar d’en Nightwing80, se’n va anar cap a l’estand de Glénat que li tocava firma exemplars. Coincidint en aquest moment va aparèixer un altre membre de ComiCat, en Fonamental, coneixent-lo llavors. També va passar per allà en Troca, l’alies d’en Jordi Riera Pujal, autor de “El Còmic en Català” i també membre de ComiCat, però bé en aquell moment no ens vam presentar. Una mica més tard abans de la Taula Rodona, ens el tornaríem a trobar i llavors si que ens presentaríem.

Bé seguidament, ja que en Fonamental volia un Espanistán i que li firmés l’Aleix, doncs bé vam anar cap a l’estand de Glénat. Però l’Aleix encara no firmava, i en Fonamental i jo vam anar voltar una estoneta. En Nightwing80 se’n va anar amb l’Àlex S. Roca i amic. Varem tornar a Glénat, ell es va quedar allà, van tornar els altre tres i en Nightwing80 i jo vam anar a la Taula Rodona El còmic en català, aquí i ara amb la presencia de Joan Navarro (Glénat) Jordi Riera Pujal (autor de El Còmic en Català), Joan Tresserras (Ex Conseller de Cultura) i l’Oriol Garcia Quera (Dibuixant de Còmics). Una mica més tard si afegiria en Fonamental. Com acostuma a passar malauradament les bones iniciatives costen que funcionin, i dic “bones” per que una situació “normal” seria una iniciativa tant “normal” com qualsevol altra, però tot es posar-s’hi i començar. Esperant que el més aviat possible puguem contemplar el treball realitzat per en Jordi.
Des d’aquí agrair a tothom que fa possible que dia rere dia el còmic en català vagi creixent: Autors, lectors, editorials, etc.

Després de la taula rodona em tocar acomiadar-me tothom i marxar, abans però vaig a anar a NORMA per si tenia sort i els seus autors em podien firmar el meu exemplar de Blacksad en català, però ja era tardet i no va poder ésser. Esperant una altre ocasió. Era moment de tornar cap a casa. Ferrocarrils cap Igualada. I un cop allà, cotxe fins a casa.

Una magnifica jornada al Saló del Còmic on havia tingut el plaer de conèixer alguns dels companys de ComiCat. I ara fins a la propera.

Fi de la crònica