dimarts, 19 d’abril del 2011

Crònica del 29è Saló del Còmic: 1a part

Divendres al matí de bon matí vaig agafar el cotxe, fins a Igualada, i d’aquí a Barcelona amb l’Igualadina. En arribar a la Capital, primer vaig estar una estoneta a la Facultat, i per allà a dos quarts d’onze, metro cap al Saló del Còmic. Aquest any a diferencia de l’any passat a la cartera tenia un bon feix de diners. Comprar l’entrada i cap a dins que hi falta gent.

Aquest any a diferència dels altres però no hi aniria sol, em trobaria amb altres membres de ComiCat, del qual en sóc nou membre. El primer en trobar-me seria en Nightwing80. Ell ja feia estona que hi era. Justament ens trobem a l’exposició de Comicats: Miols entre vinyetes, on hi havia una espectacular figura a gran mida d’en John Blacksad, protagonista felí de Blacksad obra editada en format integral i en català per NORMA.


A partir d’aquí varem fer una volta llarga pel Saló, mirant altres exposicions com la del 23-F, les promocions de pel•lícules: X-Men: First Class, Transformers 3, Thor, entre d’altres. I amunt i avall, d’aquí cap allà, doncs vam començar a fer les compres.

Primer cap a l’estand de l’Institut d’Estudis Baleàrics. Tinc pendent de començar Orn de Quim Bou, però mai he trobat el tom 1 en català, i en Nightwing80 té els restants, però bé l’1 no el tenien o sigui que per part meva de moment res de res.

Després destinació cap a Glénat. Enguany el seu estand era en format botiga de metacrilat. Hi vam entrar i a comprar el que tenia pensat. Primer els toms manga: Cinturó Negre 15, Naruto CAT 46 i Negima! 31.


Seguidament tocava el còmic. La nova obra de l’Aleix Saló (Fills dels 80): Españistán, i l’obra del Premi Carnet Jove: Sóc de Poble de Raquel Córcoles i Marta Rabadán.


I com sempre acostuma a passar vaig veure un còmic que no tenia a la llista de la compra i que tenia pendent i és clar cap a la cistella: Nosaltres, els Catalans de Francisco Pérez Navarro i Jan.


Després tocaria la compra de NORMA: La Balada de la Mar Salada, obra on fa la primera aparició Corto Maltès.


I si abans havia estat Nosaltres, els Catalans, hi va haver un altre còmic imprevist que va anar a parar a la motxilla. L’edició catalana de Wilson de Daniel Clowes (La Cúpula).


Les compres previstes i imprevistes ja les havia fet i després de voltar una mica més i fer una cerveseta, va tocar l’hora de dinar. En Nightwing80 aniria cap a una banda i jo cap una altra. Ens retrobaríem després al Saló. Cap a dinar que la panxa ronca.

Fi de la primera part

4 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Enhorabona per les compres! T'hi vas deixar calés, però.

No sé si ja t'ho havia preguntat, però saps si Norma té la intenció de publicar tot Corto Maltès en català? Si no és així no me la començaria, però si ho pensa fer ho tindré molt en compte.

Llop Segarrenc ha dit...

Bé si uns quants eurons, XD.

Sobre si NORMA publicarà totes les aventures de Corto Maltès (encara de manera desordenada) en català al llarg d'aquesta col·lecció? Doncs no ho sé.

En total Corto Maltès surt en 29 aventures. En aquesta col·lecció se n'ha publicat 13 a més a més també hi ha a part d'aquesta col·lecció, La Casa Daurada de Samarkanda i Mû.

Per que coneixis la relació d'aventures amb els toms publicats en aquesta col·lecció, et passo l'enllaç de la wiki on s'explica:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Corto_Maltès

Sento no poder-te donar una resposta més clara.

scaramanga ha dit...

A la fi et veig el rostre, eh!

Jo vaig perdut amb en Corto. Em vaig encallar a la història aquella de la gavina i no sé per on continuar, ja que vaig tot seguint la vida d'en Corto de manera cronològica, no en l'ordre de publicació dels còmics. Em sabries dir per on he de continuar?

Llop Segarrenc ha dit...

Suposo que et refereixes a l'aventura/capítol "Per culpa d'una gavina"* on en Corto es ferit per un tret de fusell, oi?

(*Album original "Sota el signe de capricorn")

Si es així, la següent aventura d'en Corto és a "Caps i Bolets" recopilada originalment a l'album "Sempre una mica més enllà", que també ha estat recopilada en l'album "Les llunyanes illes del vent" d'aquesta nova col·lecció.

Salutacions