dijous, 3 de novembre del 2016

Crònica del XXII Saló del Manga de Barcelona

Aquest passat dissabte 29 d'octubre va obrir les portes el XXII Saló del Manga de Barcelona, enguany també altre cop amb ampliació d'espai, en afegir-hi el Palau 5, i amb un nou rècord d'assistència, 142.000 persones.


Enguany hi vaig anar el passat dilluns 31 d'octubre. En un principi tenia pensat anar-hi diumenge, però preveient que hi hauria una bona multitud, ho vaig canviar el dilluns, i certament crec que ho vaig encertar. I a més com a col·laborador de ComiCat  hi entrava amb acreditació. Com a acreditat, s'entrava directament al Palau 1 trobant-hi l'àrea de gastronomia japonesa, on al centre s'hi feien els tallers de cuina.


Sortint a la plaça Univers hi havia la infraestructura de l'escenari on s'hi han celebrat diferents actes. I a partir d'aquí es podia accedir als Palau 2, 4 i 5.


Tot just entrant al Palau 2 ens trobàvem amb dues exposicions, la de Yokai, Kaiju i Mecha de Tomás Hijo, i l'altra la de Yo-kai Watch, franquícia protagonista d'aquest Saló.
 



En direcció a l'esquerra ens trobàvem amb l'exposició de dedicada a la Belén Ortega, autora del cartell del Saló d'enguany. Amb una mostra de les seves obres més recents com Marc Márquez. La història d'un somni (Norma, abril 2016), i el primer volum de Millenium Saga (Dupuis, octubre 016). 



A l'ala dreta del palau, hi havia la Zona de Videojocs, amb Yo-kai Watch i les properes edicions Sol i Luna de Pokémon com a protagonistes. 

Tot passejant vaig anar l'ala posterior del Palau 2. Vaig fer cap a l'estand de Norma, on a mig matí hi firmava la Belén Ortega, per tal que em dediqués el meu exemplar del Marc Márquez. Quan em va tocar el meu torn, mentre em feia el dibuix, li vaig preguntar com s'havia implicat en aquest projecte, dient-me que des de l'editorial s'havien interessat en ella, i en passar les proves, va ser l'escollida. També em vaig interessar per Millenium Saga, la qual ella n'és la dibuixant, i em digué que la nova història dels còmics segueix els ja publicats, divergint doncs de la nova novel·la de la saga literària d'en David Lagercrantz.


 

Tot seguit vaig anar a l'estand de Planeta Cómic, on vaig comprar la nova i segona guia de Naruto: Libro de batalla.


Posteriorment vaig anar a l'estand de 5 elementos on vaig comprar les novetats d'aquest manga de Jesulink: Els volums 12 i 13, les noves tres lamines, el nou marcapàgines i com que el primer no el tenia, hi vaig pensar i també el vaig agafar. També volia que l'autor em dediqués el darrer volum, llavors no va poder ser, per que no hi era, però si que va ser possible més tard.



En aquesta ala també hi havia l'exposició de L'art de Pokémon. Aquesta franquícia també ha estat protagonista d'aquest Saló en motiu de la presència dels seus autors del manga, Hidenori Kusaka i Satoshi Yamamoto, obra que està sent publicada per Norma Editorial


Seguidament vaig pujar al pis superior del palau 2, on hi havia la part dedicada a L'Esperit del Japó, en la qual hi havia diverses exposicions. Una és la de Literatura i Manga. Una mostra de com el manga ha adaptat obres de la literatura japonesa i asiàtica, sent un dels més coneguts el cas de Bola de drac, on el seu primer arc argumental és una adaptació de Viatge a l'Oest.



Un altra exposició present fou la dedicada a Miyamoto Mushashi, (1582-1645), que fou un cèlebre samurai, mestre d’esgrima, artista cal·lígraf i pintor. 



Altres exposicions que hi havien al pis superior del Palau 2, eren la de Bonsais, la de Kimonos o l'exposició de ceràmica de Chisato Kuroki. Així que tot anar voltant i mirant les exposicions, vaig passar-me per l'estand d'Eikyô, on vaig comprar el llibre en català i el documental de Songokumania: El Big Bang del Manga de l'Oriol Estrada Rangil, conegut a les xarxes com a Capitán Urías. Justament llavors va aparèixer l'Oriol dient-me que havia d'anar immediatament a l'estand de Mision Tokyo al Palau 4. Per tant vaig acabar de donar la volta per l'espai i vaig fer cap  al Palau 4, per tal que quan l'Oriol acabés la feina a l'estand de Misión Tokyo, em firmés el llibre.

 
Al Palau 4, a més d'haver-hi l'estand de Misión Tokyo, també era l'espai on hi tenien lloc els tallers de Cosplay, Videjocs, Youtubers i Manga i Anime. A partir d'aquest es podia accedir al nou espai, el Palau 5, on la seva planta baixa estava dedicat als monstres japonesos, els Kaiju, havent-hi un  ring on s'hi feien "softcombats", és a dir combats amb armes toves, o també combats entre gent disfressades de monstres. A la planta superior, l'Auditori, era l'espai on s'hi feien les projeccions i les trobades amb autors.


 



 

Un altra exposició que hi podíem trobar és la de Els orígens del manga. Tot i que el manga que coneixem avui en dia és deu a gran manera a Osamu Tezuka, ja temps abans hi ha van haver diferents expressions en les quals hi trobem les arrels del manga.




Vaig tornar al Palau 2, concretament a la seva ala esquerra on ja hi havia voltat, a l'estand d'Ooso Còmics, per tal que l'Olga Resina em dediqués el tercer volum de Supercatalà.



Tot seguit vaig dinar, i seguidament, tot fent l'última volta pel Saló, va ser llavors quan en Jesulink, em va firmar el volum 13 de 5 elementos

A llarg de les diferents voltes que vaig fer pel Saló, una de les compres que tenia planejades era la els 5 volums del Capità Harlock publicats per Glénat, per comparar-los amb la nova edició de Norma. Vaig trobar volums nº3 i 4, però cap cas, volums nº1, 2 i 5 i molt menys cap pack complet. Així ja cansat de caminar, aquesta compra la vaig posar com a pendent i vaig emprendre el camí de tornada cap a casa, fins el proper Saló.