dissabte, 3 de novembre del 2012

Crònica del XVIII Saló del Manga

Aquest passat dijous 1 de novembre, Dia de Tots Sants, vaig anar al XVIII Saló del Manga de Barcelona.

A diferencia d'anteriors anys, enguany hi anava acreditat com a membre de ComiCat, per tant em vaig estalviar tant la típica cua de comprar entrades com la d'entrar al Saló. Tot i així vaig haver de fer una curta cua per aconseguir l'acreditació. Un cop amb ella al canell ja vaig entrar-hi.

Entrada XVIII Saló del Manga





En donar unes primers voltes ja vaig contrastar que el canvi de recinte, deixar la Farga de l'Hospitalet de Llobregat per traslladar-se al Palau 2 de la Fira de Montjuïc era un canvi realment positiu, evitant l'efecte "llauna de sardines".
Tot i així, personalment em decanto més pel recinte on se celebra el Saló del Còmic. Segurament sigui a que l'espai dedicat als estands, al Palau 2, estigui dividit en dos habitacles, cosa que al Saló del Còmic es tot un continu.

Un cop ja a dins del Saló et trobes cara a cara amb l'exposició dedicada als 20 anys de la publicació del manga de Bola de drac. S'hi explica la història des de l'estrena de l'anime amb gran èxit a TV3, iniciant els primer contactes amb Shueisha per editar-ne el manga a mans de Planeta deAgostini Cómics, el famós tràfic de fotocopies, les diferents edicions destacant la doble edició serie blanca i sèrie vermella, essent la última, l'Edició 20è Aniversari. També comptava amb exemplars de les diferents edicions publicades, com també amb altre marxandatge, i amb consoles XBOX amb el videojoc Dragon Ball Z Kinect



Tot i tenir tot el dia per endavant, tocava començar a fer alguna compra així que vaig començar per l'estand de Planeta deAgostini Cómics, el qual era totalment renovat respecte les últimes edicions del Saló del Manga o el Còmic. Hi vaig comprar l'Edició 20è Aniversari de Bola de drac.


Tot seguit, va arribar en Gargotaire de Gargots, amb qui anant donant voltes aniriem comentant el Saló. Una altra exposició amb hi vam estar estona va ser la dedicada a la gastronomia japonesa: Manga a la carta. On hi havien exposats tan mangas dedicats exclusivament al món de la cuina o aquells que ja sigui pels noms o pels costums dels personatges estan relacionats amb el menjar. Un manga del primer cas seria Mr. Ajikko, el qual el vam conèixer ja fa anys per la seva versió anime amb el nom El petit xef. De mangas del segon cas tenim exemples com Musculman, on el seu protagoniste, en Musculator li encanta l'arrós amb bou, el "gyûdon", i també Bola de drac on els seus personatges tenen noms derivats de menjars, com per exemple, els noms dels saiyans deriven de noms de verdures, a part que també són uns grans golafres, essent en Goku, el cas més conegut.



Anant fent voltes em vaig comprar el llibre La sèrie de la teva vida, escrit per en Marc Zanni i en Joan Sanz, a l'estand de Chunichi Outlet.

Seguidament en passar un altre cop per l'estand d'Editores de Tebeos, em vaig comprar els esperats Cinturó Negre #19 i Negima! Magister Negi Magi # 38, l'últim de la sèrie.


A la 13h a l'escenari es va reunir a tota la gent que havia entrat disfressada de personatge de Bola de drac per tal de batre el Rècord Guiness, i així ha estat i així ho van dir, 307 persones han fet tremolar amb un Kame Hame Ha aquest primer dia del Saló del Manga, batent el rècord.
Rècord Guiness Bola de drac. Font: 3/24

 Es va fer l'hora de dinar i en Gargotaire va marxar. Abans però de fer un mos, vaig passar per l'estand de Jesulink, on volia comprar-me el 5 elementos #6 i els nous mini-llibres Virus maligno i La hoja verde, però vaig acabar comprant la promoció en que a part dels mencionats també s'hi incloïa 2 pòsters a més de regalar-te un punt de llibre.



Ara si vaig parar una estoneta de voltar i vaig seure a fer un mos i a mirar les compres que havia fet. Un cop havent reposat el diposit vaig anar a tornar a fer temps per les esperades firmes d'en Marc Zanni i d'en Joan Sanz que tindrien lloc a l'estand de Mision Tokyo. A les quatre de la tarda primer els hi van fer una entrevista, essent a les 5 quan començarien a firmar. Tot i ser allà mateix, en no sentir bé l'entrevista vaig preferir anar fent cua, essent dels primers i finalment va arribar el moment.

Ja amb la firma, també volia anar a la presentació de llibre que tindria lloc a les 6 de la tarda, però en veure la cua, i amb possibilitat que no pogués entrar-hi, vaig decidir marxar i anar tornant cap a casa, però abans em va venir el deliri de sentir-me una mica com en Musculator, així que vaig anar la zona de gastronomia japonesa i em vaig comprar una ració de gyûdon, arrós amb bou.


Ara, ja amb la panxa plena va tocar anar desfilant cap a casa, esperant tornar-hi l'any vinent.

2 comentaris:

scaramanga ha dit...

He, he... El Zanni també t'ha dit "tocayo"...

Muramasa ha dit...

Molt rebé. He de dir que la separació gairebé semblava entre botigues i editorials (tot i que a la part d'editorials també hi havia botigues). Suposo que havent vist la d'espai desaprofitat, Ficomic l'any vinent posarà més stands (Joan, són com un pis llogat a l'Eixample!!)