dilluns, 10 de juny del 2013

One Piece Color Walk 1

Títol: One Piece Color Walk 1
Títol original: One Piece Color Walk 1
Autor: Eiichiro Oda
Publicat per: Planeta DeAgostini Cómics, octubre 2012.
Format: Rústic amb sobrecobertes, 108 pàgines, Color
Preu: 15'95€

One Piece d'Eiichiro Oda és un dels manga i anime de l'actualitat, havent-hi fins al dia d'avui 710 capítols al manga i 599 episodis a l'anime.

En el meu cas vaig conèixer One Piece quan es va emetre per primer l'anime en català, pel K3 de Televisió de Catalunya. Fins que fa casi 2 anys vaig començar amb la sèrie en japonès a partir d'Amazon Lily, allà on s'havien acabat els episodis en català, atrapant el ritme japonès d'emissió ja havent-se iniciat la saga de l'Illa dels Homes-peix (Gyojin), i actualment trobant-nos en el clímax de la saga de Punk Hazard. En català, s'acaba d'emetre el 445, ja en la recta final de la saga d'Impel Down, l'última tramesa d'episodis doblats al català.

Respecte el manga, deu fer cosa de més de mig any que el vaig començar, des del seu primer capítol trobant-me ara a punt de començar la saga de l'Illa dels Homes-peix (Gyojin). En aquest cas però l'he llegit via scans, no estic per comprar-me els més de 60 toms que hi han publicat per Planeta DeAgostini, seria  massa calés com també el fet que l'espai de casa no és il·limitat. Ara bé, si mai s'arriba a fer-se una Kanzenban, una edició de luxe, a Japó, i aquesta es llicencia i ens es publicada, llavors si que m'ho pensaria. Ara bé, el material complementari del manga, o sigui els artbooks i databoks, si que m'he permès la seva compra. 

Fins al moment, Planeta DeAgostini ha publicat el primer artbook i els dos primers databooks, el Color Walk 1, i les guies Red i Blue, respectivament. El Color Walk el publicar l'octubre de l'any passat i les guies, el febrer i el juny d'enguany. Tot i que jo he comprat primer la guia Red, a principis de maig, i el Color Walk, aquest passat divendres, a l'hora de la lectura i de ressenyar, he començat per l'artbook ja que és anterior en publicar-se, a part de que el text és mínim i així m'he pogut permetre aquesta introducció.
 
Color Walk 1 és el primer artbook dels cinc que  fins al moment s'han publicat al Japó. En aquest primer,  hi trobem les portades a color d'aquells capítols que en tenien creats entre 4 d'agost de 1997 i el 5 d'abril de 1999, formant part dels 9 primers volums, a més també inclou les cobertes d'aquests.  Ens trobem doncs just abans de la batalla entre en Luffy i l'Arlong.
Tot i que la portada d'aquest Color Walk ens inclou en Chopper, aquest personatge no s'afegira a la Tripulació Pirata del Barret de palla fins molt més endavant. Això doncs ens pot despistar sobre el contingut d'aquest artbook.

Al final de llibre, hi trobem una interessant i curiosa conversa entre Eiichiro Oda i Akira Toriyama. Dos mangaka de generacions diferents però que les seves obres són referents en el món del manga.