diumenge, 8 de novembre del 2020

Crònica del Manga Barcelona Limited Edition

La setmana passada, del 30 d'octubre a l'1 de novembre, molts estàvem connectats a l'ordinador presenciant els diferents actes del Manga Barcelona Limited Edition, la versió digital i en línia del conegut i concorregut Saló del Manga de Barcelona o Manga Barcelona tal com es va rebatejar l'any passat, que no ha estat possible a causa a les circumstàncies actuals. El va poder gaudir a Manga on Demand

Tal com el Saló físic, aquest digital, de les 11 del matí a les 8 del vespre, va haver actes de tota mena un rere altre, presentacions, xerrades, concerts, exposicions, el Japan Experience,  molts d'ells en directe i d'altres doncs gravats prèviament i penjats.

En el meu cas sobretot vaig estar connectat el divendres, el dissabte per problemes tècnics no va poder ser i el diumenge vaig aprofitar per mirar algunes xerrades, algunes emeses dissabte. 

Al llarg d'aquests dies vaig fer un fil a Twitter explicant el que vaig presenciar i que ara que tinc temps, recullo aquí. 

El divendres, una de les primeres coses que vaig fer fou comprar el primer volum en català de Dororon Enma-kun d'en Go Nagai a través de la seva pre-order, que aquest novembre publicarà Ooso Comics. La seva llicència fou anunciada just fa un any, i segurament hauria sortit abans si aquest any, a partir del març tot no s'hagués capgirat.

I paral·lelament, me n'assabento de la seva nova llicència. Ooso Comics en un vídeo penjat, no en directe, van anunciar la seva nova llicència, mantenint-se en els clàssics del manga, però canviant d'autor, ens portarà Kamen Rider d'en Shotaro Ishinomori, el Rei del Manga, en una edició en tres volums que també ens arribarà en català. Un gran esforç per part de l'editorial que l'única manera de què tingui continuïtat és recolzant-los perquè ens arribi més manga en català.


Al migdia va arribar el torn d'anunciar els Premis Manga Barcelona 2020. El divendres vaig seguir en directe les diferents presentacions editorials que hi va haver. Ha estat el primer cop que els he seguit en directe ni que fos online. De tots ells vull destacar el Premi a la Millor Seinen que se'l va emportar Knights of Sidonia d'en Tsutomu Nihei i que recentment ha acabat de publicar Panini Comics, i la qual ha estat una de les meves lectures durant el temps que ha estat publicant-se. 

 

La tarda la vaig dedicar a mirar les diferents presentacions editorials. Vaig estar especialment atent amb Panini i Planeta. Per part de Panini, per veure si anunciaven justament la nova obra d'en Tsutomu Nihei, Aposimz, però es van limitar a anunciar les noves llicències dels pròxims mesos. A veure si el premi per Knights of Sidonia ajuda que ens arribi.

Per part de Planeta vaig estar atent si alguna de les noves llicències ens arribaria en català. Com era d'esperar una d'elles, els anime comics de la sèrie Dragon Ball GT, doncs sí. No en va, tot el material de Bola de drac ens arriba en català. La seva confirmació no la vaig conèixer fins dilluns quan van respondre per Twitter a ComiCat. Durant la ronda de preguntes se'ls hi va preguntar si hi hauria més volums de Detectiu Conan en català, però llavors van esquivar-la, però ComiCat també els hi va preguntar i amb un "En estudi" de resposta, doncs s'interpreta que de moment res de res.

Els anime comics de Dragon Ball GT es tracta d'una edició de tres volums centrats en la saga dels Dracs Malignes.

El dissabte com he dit abans per motius tècnics no vaig poder-hi ser i el diumenge vaig dedicar a mirar conferències algunes prèviament penjades i d'altres que es va emetre en directe.

Dues que van tenir lloc dissabte foren la dedicada a Neon Genesis Evangelion i la dedicada  al Tokusatsu. La primera pel fet que hem pogut gaudir de l'anime en català i enguany se celebren els seus 25 anys i encara viu actualment. Fou una conferència breu però interessant.


I la segona, al del Tokusatsu, primer relacionada amb l'anunci de Kamen Rider per part d'Ooso, ja que l'any que ve se'n celebra el seu 50è aniversari i aquesta obra pertany a aquest gènere, i segon, també com a fan de les sèries Super Sentai, volia conèixer una mica més el gènere en el qual s'inclou.

Una conferència feta prèviament, que vaig començar a veure divendres i la vaig acabar diumenge fou l'Homenatge a Izumi Matsumto, qui ens va deixar a principis d'octubre, conegut per ser l'autor de  Kimagure Orange Road que l'hem gaudit en català tant en manga com en anime. 


I tot voltant per la web, em trobo amb un vídeo d'Els Amics de les Arts en el qual es fa menció que enguany fa 10 anys que van assistir al Saló per presentar-hi la versió japonesa de la seva cançó Per mars i muntanyes: Umi o koete, yama o koete, dedicada a Bola de drac. Sembla que fos ahir d'això, com passa el temps.


Als Salons del Manga acostumo a comprar-hi anime, a part de novetats de manga del mes que no hagi comprat dies abans. Enguany en no poder-ho fer presencialment he hagut de recórrer a altres bandes. Una de les compres la vaig fer via internet a la pàgina web de Selecta Vision on vaig comprar per un costat la sèrie Trigun, que al seu dia es va doblar al català i que feia temps que la tenia al cap i així reviure les aventures d'en Vash l'Estampida que vaig conèixer al 3XL estrenada a finals de 2001, i també la seva pel·lícula Trigun Badlands Rumble, en aquest cas no en té. 


I per l'altre costat l'Edició Col·leccionista de One Piece Estampida, pel·lícula que es va estrenar el novembre de l'any passat als cinemes en català, la qual vaig anar a veure llavors. Això em va arribar el divendres mateix. 


I el passat dimarts em va arribar la segona comanda d'anime, en aquest cas, ho vaig anar a buscar a la botiga Posa'l disc d'Igualada, constant de les dues darreres pel·lícules de Detectiu Conan, la 22 i la 23: El cas Zero (Zero The Enforcer) de 2018 i El puny de safir blau (The fist of blue sapphire) de 2019, aquesta darrera també estrenada als cinemes el novembre de l'any passat i que també vaig anar a veure. Així juntament amb les dues Box ja tinc totes les pel·lícules editades per Alfa Pictures en català.


I tot i no ser anime, també inclosa en aquesta segona comanda tenim la pel·lícula d'imatge real Alita: Ángel de Combate (Alita: Battle Angel) de 2019, basada en el manga Gunnm d'en Yukito Kishiro, manga que també fou una de les meves lectures, i la pel·lícula al seu dia la vaig anar a mirar al cinema.

Aquesta fou la meva experiència d'aquest Manga Barcelona Limited Edition, però falta una cosa per acabar. No vau poder veure cert acte que volíeu mirar? En voleu reveure algun? Doncs ho teniu molt fàcil. S'ha creat la Comunitat Manga Barcelona, que entre altres avantatges, podreu reviure tots els continguts del Manga Barcelona Limited Edition. Simplement us hi heu de subscriure. I així, aprofitant l'ocasió, també vaig comprar els cromos del 25è aniversari del Manga Barcelona i la màscara i el pòster de l'esdeveniment d'enguany.


Què passarà l'any que ve amb el Còmic Barcelona i amb el Manga Barcelona? No ho sap ningú. El que sí que sé és que Ficomic han fet una magnífica feina amb aquesta Limited Edition i se'ls ha de felicitar.