Aquest agost s'ha anunciat tres nous avantprojectes eòlics amb 29 aerogeneradors i una potència total de 149,5 MW.
Si al gener ja ens va commocionar la noticia dels avantprojectes d'11 nous parcs eòlics a l'altiplà segarrenc i, al cap d'un mes, sis nous i el juliol tres nous d'eòlics i un de fotovoltaic, ara arriben noticies de tres més.
Parc eòlic Anoia i Segarra III de 49,6 MW presentat per Desarrollos
Eólicos Anoia i Segarra III . Afecta els termes municipals de
Castellfollit de Riubregós i Calonge de Segarra i consta de 8
aerogeneradors (les posicions numerades des de CAS1 a CAS4 ubicades al
terme municipal de Castellfollit de Riubregós i CAL1 a CAL4 ubicats al
terme de Calonge de Segarra) marca SIEMENS - GAMESA, model SG 6.0-170, de
6,2 MW de potència unitària, amb una altura de boixa (centre del rotor)
de 115 m i diàmetre 170 m.
Altres dos són de DESAROLLOS EÓLICOS CUENCA DE BARBERÁ, S.L.:
Parc eòlic Segarra II de 50 MW. Afecta el terme municipal de Ribera d'Ondara i consta de 9 aerogeneradors, 7 corresponen al model tipus SG-170 5.6MW i 2 al model SG-170 5.4MW. Els dos models d'aerogeneradors tenen una altura de 115 m de torre i tres pales que formen un diàmetre de 170 metres.
Parc eòlic Conca de Barberà V(CB-V) de 50 MW. Afecta els termes municipals de Santa Coloma de Queralt i Bellprat i consta de 12 aerogeneradors, 10 corresponen al model tipus V-150 4.2MW i 2 al model V-150 4.0MW . Els dos models d'aerogeneradors tenen una altura de 123 m de torre i tres pales que formen un diàmetre de 150 metres.
Tothom qui ho desitgi pot formular les consideracions que cregui oportunes fins a final de setembre de 2020 ( el de Segarra II ja ha finalitzat).
Això és xauxa
Actualment, la zona de l'altiplà segarrenc ja compta amb un gran nombre de parcs eòlics, un total de 14, i més de 200 aerogeneradors escampats pel territori. Des de començament d'aquest 2020, s'han presentat un total de 23 nous projectes eòlics que afecten el conjunt d'aquest territori . Si tots ells s'aprovessin, la qual cosa sembla difícil perquè molts d'ells es cavalquen a les mateixes zones, significaria omplir l'skyline amb 217 nous aerogeneradors, una autèntica aberració!.
Aquest allau de projectes tenen una característica comuna, la fragmentació,
amb els objectius de reduir artificialment l'impacte unitari de cada
parc eòlic i així facilitar la seva autorització. Els promotors els
presenten i projecten de manera separada i no els avaluen ambientalment
de manera sinèrgica, tenint en compte els altres projectes ni tampoc les
centrals eòliques ja existents.
Aquesta fragmentació també és un truc per evitar la competència estatal.
La potència màxima de la majoria d'ells, 20, no supera els 50MW per
constar com a 'Parcs eòlics: instal·lacions de producció d'electricitat a
partir de la força del vent, d'una potència superior a 100 kW i
inferior o igual a 50 MW' d'acord amb el Decret Llei 16/2019, art.
6.1.a.
Per contra, el nombre de promotors es redueix a 6. Naturgy SLU projecta 7 parcs amb 50 aerogeneradors i una potència total de 210 MW; Green Capital Development XI S.L. en projecta 4 amb 40 aerogeneradors i una potència total de 240 MW; el consorci NORDEX ENERGY SPAIN S.A i IGEwind Renewable SL projecta 5 parcs amb 51 aerogeneradors i una potència total de 270 MW; DESAROLLOS EÓLICOS CUENCA DE BARBERÁ, S.L en projecta 3 amb 30 aerogeneradors i una potència total de 150 MW; GIRONINA DE ENERGIAS RENOVABLES S.L en projecta 2 amb 32 aerogeneradors i una potència total de 96 MW; GERR Grupo Energetico XXI, SA en projecta 1 amb 8 aerogeneradors i una potència total de 49,6 MW i Desarrollos Eólicos Anoia i Segarra III un altre amb 8 aerogeneradors i una potència total de 49,6 MW.
Un decret llei conflictiu
L'origen d'aquest desgavell està en el Decret Llei de la Generalitat de Catalunya 16/2019, de 26 de novembre, de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, que modifica el marc existent i per tant estableix un nou marc per a l'autorització de projectes d'energia eòlica. Però no disposa d'una anàlisi i planificació o programació adequada que descrigui raonadament i detalladament les ubicacions potencialment idònies o aptes per a la instal·lació d'aerogeneradors, ni tampoc la corresponent i preceptiva Avaluació Ambiental Estratègica (AAE) tal com estableix la Directiva comunitària 2001/42, de Parlament Europeu i de Consell, de 27 de juny de 2001.
Les principals associacions ecologistes i de defensa ambiental de Catalunya han demanat la derogació d'aquest Decret Llei per incomplir les directives ambientals europees i per ser un obstacle pel canvi de model energètic.
Avantprojecte Segarra II
Annex i Avantprojecte ANOIA I SEGARRA III
Diagnostic territorial i del medi Conca de BarberàV
Font: Som Segarra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada