diumenge, 20 de gener del 2013

La sèrie de la teva vida

Títol: La sèrie de la teva vida. Anècdotes i experiències del doblatge
Autors:  Marc Zanni i Joan Sanz
Edició de: Víctor Sarsal, Joan Sanz i Marc Zanni, octubre de 2012
Format: Rústic amb solapes, 280 pàgines
Preu: 18€


En Marc Zanni i en Joan Sanz, actors de doblatge d'en Goku i d'en Vegeta respectivament a partir de Bola de drac Z en endavant, degut a donar veu a aquests personatges d'aquesta saga d'animació japonesos, siguin dos dels actors més coneguts del panorama en llengua catalana.

En motiu de la seva tasca en el doblatge en català de Bola de drac, han volgut compartir amb els seguidors d'aquesta sèrie, les seves respectives anècdotes i experiències com també el funcionament  del doblatge en general, escrivint un llibre essent el resultat final: La sèrie de la teva vida, el nom del qual és el més indicat per un sèrie, una saga d'animació, que ha marcat moltes generacions al llarg de la seva emissió.

El llibre el vaig comprar el passat Saló del Manga, el qual el tinc dedicat pels dos autors, tal com ja vaig comentar a la seva corresponent entrada, però fins fa un parell de setmanes, no l'havia pogut començar a llegir. 

Al llarg de disset capítols els dos actors ens donaran el seu punt de vista sobre diferents aspectes  relacionats del doblatge, i del de Bola de drac en particular, aclarint alguns temes els quals no en sabíem la resposta i a la vegada coneixent part de la seva trajectòria professional.

Sense explicar de que parlen a cada capítol en concret, ja que l'adequat es llegir-ho i conèixer-ho a traves de les seves pròpies paraules, si faré una breu menció el tema del primer capítol, que és el més encertat per començar amb la lectura de les seves experiències, però comentant-ho des del meu punt de vista. Què feia jo el dia 15 de febrer de 1990?  En aquesta data tan assenyalada es va estrenar el primer episodi de Bola de drac. Sent sincer no ho recordo, i es que només tenia 4 anys. Mirés o no aquell primer episodi, tard o d'hora també m'hi vaig incorporar, sense ser-ne conscient que aquella nova sèrie que tot just començava a fer les primeres passes d'un llarg viatge, en el qual s'hi aniria afegint molta gent, esdevendria  la sèrie de la nostra vida, la sèrie de la meva vida