dilluns, 7 de maig del 2012

Crònica del 30è Saló del Còmic. 2a part: Divendres tarda i Dissabte

*Avís als navegants: Les hores de les fotografies es incorrecta. La càmera de fotos me l'han deixada i no hi havien canviat l'hora. Per tant sumeu-hi una hora. 

Després de dinar, vam tornar cap al Saló. Vaig tornar cap a l'estand de Còmic en català on hi vaig comparar una novetat de Grup62/Estrella Polar, Ghostopolis de Doug TenNapel, creador del personatge de videojoc Earthworm Jim.  Actualment està en procés de desenvolupament de la pel·lícula que adapta dit còmic.

Tot seguit vaig anar l'estand Norma Editorial per tal que els autors de Sherlock Holmes i la conspiració de Barcelona, Sergio Palomino i Jordi Palomé em firmessin el meu exemplar del còmic i de pas comentar una mica la magnífica sèrie de la BBC, Sherlock, la qual el Canal 3XL n'ha emès les seves dues temporades.

Després ens vam trobar amb l'Emili i en Javi per anar a la presentació de novetats de còmic en català, on l'Emili va ser un dels ponents. També ens vam trobar amb el company de ComiCat Jordi Riera de El còmic en català, el qual em va firmar el llibre de El còmic en català. Podeu llegir el reportatge de la presentació a ComiCat.

Emili Samper (ComiCat) i David Aliaga (Editorial Base)

En acabada la presentació vaig tornar a l'estand de Norma Editorial per aconseguir els firmes dels autors de Blacksad, però no va poder ser, altre any serà. I com que el pla del divendres ja va estar, doncs em vaig acomiadar dels altres i fins demà dissabte.

----------------------------------

Després d'un divendres de Saló dedicat principalment a les firmes a part d'alguna compra, el dissabte el vaig dedicar l'inrevés, compres i aconseguir alguna firma pendent.

El dissabte essent dia festiu i va haver molt més moviment que el divendres, tant a dins com a fora, destacant la llarga cua per comprar l'entrada, al llarg del dia. La fotografia següent d'un quart de dues (la foto indica una hora menys).


El primer que vaig fer va ser anar a l'exposició Robots en la seva tinta, en la qual cal destacar el robot Mazinger Z, de Gô Nagai que va ser present al Saló. De robots famosos de còmic també tenim l'Astroboy de Osamu Tezuka o l'incombustible gat còsmic Doraemon del duet Fujiko F. Fujio. I si anem al cinema, el C-3PO i l'R2-D2 d'Star Wars. 


Després de veure vaig anar a fer les compres que tenia en ment. A l'estant de Còmic en català hi vaig comprar Traç de guix de Miguelanxo Prado, publicat per l'abans anomenada Ediciones Glénat, i també 300 de Frank Miller, obra publicada per Norma Editorial.


I després a l'estand d'Ediciones La Cúpula hi vaig comprar Ghost World. Món fantasmal de Daniel Clowes, autor del qual tinc Wilson, també de la La Cúpula


 Al llarg del matí vaig anar a trobar-me amb els companys de ComiCat, ara un ara l'altre i de pas tindria l'ocasió de conèixer en Marc Pastor de Per Tutatis!, i també en Pau Bosch, el Gargotaire de Gargots.  

Després de fetes les compres, voltant amunt i avall vaig anar a l'estand del Random House Mondadori on l'Aleix Saló em va firmar el meu exemplar de Simiocràcia. Seguidament vaig anar a l'estand d'Astiberri Ediciones, on altre cop no va ser possible obtenir la dedicatòria pel meu Habibi per part d'en Craig Thompson, o sigui que m'hauré d'esperar a X anys que torni, i llavors espero no fallar i a estar al peu del canó.  Aquí però hi havia en Javi amb la seva xicota, que ell si que va aconseguir un magnífic dibuix. Així doncs ja fent-se l'hora de dinar, vam anar al punt de trobada amb els altres, abans passant per l'estand de El Corte Inglés on vaig comprar el mini-còmic Com xais. Crisi de Kiko Pérez, publicat per Ediciones Kraken.

Ja tots trobats, en que hi va haver incorporacions de coneguts, vam sortir del Saló cap a buscar algun lloc per dinar, moment que en Pau Gargotaire s'acomiadaria de nosaltres.

Després de dinar vam tornar al Saló, amb alguns vam fer petar la xerrada comentant l'exposició dels 50 anys d'Spiderman, i ja havent fet tot el que tenia previst al Saló, em vaig acomiadar fins l'any que.

Ha estat un plaer retrobar-me amb els membres de ComiCat que ja coneixia de l'any passat com conèixer dos altres membres, i així poder "desvirtualitzar-los" i posa'ls-hi cara i cos. 

I així acabem aquesta segona part. La tercera constarà de les firmes i dedicatòries, i tot seguit començaré a llegir tot el material que vaig comprar abans i durant el Saló per fer-ne les respectives ressenyes.